تاسیسات حرارتی و برودتی

تولید انواع تاسیسات حرارتی و برودتی

تاسیسات حرارتی و برودتی

تولید انواع تاسیسات حرارتی و برودتی

  • ۰
  • ۰

آبگرمکن خورشیدی پروانه ای در رده ی آبگرمکن های ترموسیفونی لوله خلا قرار می گیرند. کلکتور های پروانه ای با سطح جذب ۵٫۸ مترمربع و دارا بودن ۴۰ لوله خلا به خوبی انرژی خورشید را جذب می کنند و به راحتی قادر به تامین حجم بالایی از آب گرم مصرفی می باشد. کاربرد این محصول بیشتر جهت مصارف بالای ۱۵۰۰ لیتر از جمله موتورخانه مرکزی، استخر، گلخانه و مراکز بزرگ می باشد.

نحوه ی عملکرد

جهت عملکرد آبگرمکن خورشیدی پروانه ای به طور ساده می توان گفت آب داخل موتورخانه از انتهای مخزن بالدار وارد شده و با توجه به تعداد زیاد شیشه های وکیوم تیوپ آب به سرعت گرم شده و از بالای مخزن خارج می شود که به واسطه ی این کنش، همواره آب گرم مورد نیاز در دسترس خواهد بود. در مورد سیستم ترموسیفونی لوله خلا می توان گفت: یک مخزن دوجداره ذخیره آب را در بالای کلکتور خورشیدی قرارداده و مابین جداره دوم مخزن ذخیره و لوله های کلکتور خورشیدی یک مدار بسته تشکیل می شود. با تابش خورشید بر روی سطح کلکتور خورشیدی، سیال داخل آن گرم شده و جریان ترموسیفونی مابین کلکتور و مخزن برقرار می شود. سیال موجود در کلکتورها در اثر خاصیت رسانایی گرم شده در اثر اختلاف چگالی که ناشی از اختلاف دمای سیال گرم و سرد می باشد خاصیت ترموسیفون بوجود آمده و بنا به این خاصیت سیال گرم به بالا حرکت کرده و به منبع ذخیره وارد می گردد گردش آب گرم در جداره دوم مخزن سبب گرم شدن آب داخل مخزن اصلی می گردد و آب گرم با فشار در شبکه جاری می شود. میزان دبی عبوری از کلکتورها بین ۰٫۸۲ تا ۱٫۲۲ لیتر بر دقیقه در هر متر مربع از مقطع کلکتور می باشد.

  • ۹۸/۰۱/۲۹
  • bermou company

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی